fredag 24 april 2009

Murberget roadtrip!

Så packade de in oss hela högen i en buss: Personal, praktikanter, städerskor, kockar, receptionister och en och annan konstnärligt utsmyckad pinne för att besöka världsmetropolen Sollefteå. Vi skulle tydligen bevittna återinvigningen av Västernorrlands Textilarkiv som nu skall drivas av länsmuseet, vilket vi fick veta långt senare. Vi blev bjudna på god mat, solsken och sång av en och annan gammal kändis. Sofia, Ida och jag var självklart snyggast och sänkte medelåldern bland deltagarna avsevärt. Det är roligta tt få vara med när det händer och det bästa är att där det händer i museivärlden finns det allt som oftast kaffe och kaka.Den nya utställningen är hur som helst jättefin och väl värd ett besök. Kanske är Darth Vader fortfarande och smyger någonstans i Västernorrland, fråga guiden så får ni höra! Hittade även min egen folkdräkt som jag ärvt av mormor mitt i mitten av allt. Från Bjärtrå fick jag lära mig. Lite solbränna på kinderna och en helt oväntad fascination för fälltäcken fick jag med mig hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar