fredag 14 augusti 2009

To Gävle and back again..

Jag har en hund med reflexben som dansar med en oreange socka och min lägehet är varm som Hades.

Charlotte blev kallad till en arbetsintervju i Stockholm och jag fick en inbjudan så vi packade in oss båda flintisar, våra matchande kuddar och solglasögon, alla fyra hundarna och en thermos kaffe och drog iväg på en liten roadtrip utan GPS men med en hel massa snusförnuft och Ballerinakex. Jag skrämde en lökhackande tysk på en pluttkamping i de västernorrländska skogarna och fick således användning av ett av de få tyska ord jag faktiskt kan :)
Njurunda fick påhälsning och så även ett litet skogsbryn i de nattdunkla små jordbruksbygderna kring länsgränsen. Vi kan även meddela att vi har en helt egen fanklubb bestående av tre överförfriskande damer som korsade vår väg vid sjukhusområdet, tur att de hade i huvet det de inte hade i fötterna!

Lite kramar blev det också ;)

Men nu är vi visst tillbaka i det IKEA-lösa Norrland dit tågen inte går, nästa vecka tar vi stygnen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar