lördag 6 mars 2010

Päron


Tycker både jag och Terrorn är gott men hårda som tusan skall de vara..

Vilket fantastiskt fin väderdag vi har haft idag. Vi tog oss en välbehövlig sovmorgon. Eller rättare sagt så hadeTerror i alla fall bestämt att vi skulle stanna i sängen. Varje halvhjärtat försök från min sida att häva oss upp hindrades av en tass över min mage och en talande blick, "inte än, snart.."
Upp kom vi och ut i solen gick vi men snödrivorna får fortfarande betraktas på avstånd tyvärr. Jag passade i och för sig på att berätta för honom att i morgon, i morgon hjärtat klipper vi gipset och då är det din dag. Vi skall gå i snödrivorna och du skall få rulla dig ordentligt i snön. Du skall äntligen få duscha och göra alla dina små tricks som inte riktigt gått när det varit svårt att att sitta och ligga ordentligt. Jag har laddat ordentligt med gogodis :)
Jag vet ju att han inte förstår men han vet vad jag menar, vi är båda tokigt le på gips och plastpåsar. Det är nästan så det syns på honom när han sitter på altankanten och nästan vädrar snön och drömmer om förra vintern då han fick röja runt så mycket han ville, nästan. Denna vintern blev inte som någon av oss hade kunnat tro och här sitter vi på mammas altan i solen, dricker kaffe och tittar på snö. Långt från Umeå och de som bryr sig om oss. Långt från kramar, hundkompisar, 3D-bio och ledarhäng men vi har ju klarat oss genom vintern trots allt. Det är alltid något. Från där vi har varit kan det knappast finnas någon annan väg än UPP!

Ännu har vi många filtar ovirkade, kaffekoppar odruckna, fiskbulleburkar oöppnade och en massa säsonger Star Trek osedda så nog klarar vi att vara arbetslösa ett tag till om det kniper. Nåväl, det är kul att få mycket mail i alla fall även om det är mest sånna där "Tack för din ansökan. Tyvärr är tjänsten tillsatt med annan sökande"

Så går terror förbi TV-soffan där jag sitter med datorn och ger mig en riktig hundpuss bara sådär som för att säga: "Matte, jag diggar dig" och plötsligt så känns hjärtat lite lättare, vi behöver ju egentligen bara varandra :)

Det kan också vara så att jag smög ner lite köttfärssoppa i hans middag ;)





1 kommentar:

  1. Josephine & Grim9 mars 2010 kl. 22:02

    Åh, Terror verkar så lik Grim att jag blir alldeles varm i hjärtat <3
    Vi ser på olika tv-serier och diggar olika sorters frukter iofs, men det kan bero på att vår familj även består av en storpudel ^^

    KRAM

    SvaraRadera