måndag 1 februari 2010

This is how it is..

Det är många som frågar var jag är och varför och hur det kan komma sig, jag kan ju försöka förklara så gott jag kan utan att skriva en hel roman...

I våras blev jag klar med museologin och praktiken och jobbade som vanligt på KFUM under sommaren. Årets jobb var mer att utbilda mina efterträdare eftersom jag troligtvis skulle bo på annan ort nästkommande sommar. Alltså jobbade jag inte lika många dagar som tidigare år men eftersom jag inte hade någon hyra under sommaren gick det ganska bra ändå. Jag var lovad mitt sedvanliga halvtidsjobb till i mitten av september men fick inte jobba så mycket jag hoppats ändå.
Alltså hade jag inte råd att bo kvar i min studentholk, inte för att jag skulle fått stanna så länge ändå då jag inte pluggade längre. Å andra sidan vet jag ändå inte hur många nakenchocker en människa klarar av i längden...
Så, jag flyttade in hos en kompis för att stanna så länge som jobbet varade men det blev ju som sagt inte så mycket.. Mitt vanliga schema skulle på grund av omorganisering ge på sin höjd hälften av vad jag hade i hyra i månaden och det kunde jag inte bo och leva för. Med hjälp av underbara vänner blev således mitt flyttlass återpackat och kört hem till mamma där det nu står i ett förråd. Akvarierna är utlånade även om det ena inte riktigt höll i flytten. De möbler jag inte kunde sälja skänkte jag bort för de fick helt enkelt inte plats.

Sedan dess har jag säkert sökt 200 jobb men är fortfarande utan. Jag hade några trevliga stunder och ströjobb i Gävle ett tag men de är definitivt slut nu. För tillfället bor jag i mammas gästrum och tar hand om hund och hus när hon inte är hemma. Terror har dessutom en månad till att knata runt med stelben..



Så e de..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar