måndag 1 juni 2009

I ogjort ärende

Efter att vi varit så grymt starka och vackra i helgen så var det dags att göra lite nytta. Jag och Terrorn tog oss en runda ner på stan för att få några ärenden gjorda. Först tog vi oss en trevlig lunch med farbror J och impade på fjortisar på Apberget, blev bjudna på kaffe av sossarna på Rådhustorget (även om jag inte drack kaffe, fick Festis istället) och fick lära oss om hur orättvis världen kan vara. Men drickan och kakan var god, koppen med tyckte Terror och sedan gjorde jag av med alldeles för mycket pengar på en efterlängtad tant...

Vi gick igenom stan i solen vilket var lite väl varmt för somliga som alla andra fick se mer av än vad som var helt bekvämt. Men snälla människor i allmänhet finns det gott om och tydligen florister i synnerhet så Terrorn fick sig en liten dusch bland lavendelplanten :)

Så till de riktiga ärendena.
Till KFUM kosan styrdes för att fylla i ett papper som inte var där det skulle vara så inget papper blev ifyllt så då gick vi till simhallen istället för att säga upp mitt kort eftersom jag inte är där jag borde vara. Då tänkte vi, är vi ändå på väg så kan vi gå en annan väg och traskade till Arken på Teg för att köpa ett halsband som inte fanns men kom därifrån med ett ben utvalt efter alla konstens regler. Klumpen i andra änden på kopplet väger visst 49,7 kg, så då e man tillräckligt stor för att välja själv.

På vägen hem fick vi oväntat lågfriktionssällskap till vilken Terror agerade broms och sedan blev det glass i solen men det blev så kallt så vi gick in istället.

Någon dag skall vi försöka göra ingenting så kanske vi lyckas med åtminstone det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar