måndag 23 mars 2009

Vars tog våren vägen??

Men, jaha.. Vaknade i morse och ser detta, snö, i Norrland, hur är det möjligt?! Av någon underlig anledning kände jag mig som en inverterad Stockholmare där jag låg under täcket och huttrade.
Det tar inte många dagar av sol, värme, vattendropp och fågelsång för att tina vinterkalla norrlandshjärtan men ändå tar den oss lite på sängen precis som vintern kommer som en överraskning för de söderöver varje år. Entusiasmen rinner till, det grillas, åks skidor och solas i snödrivorna. Själv lät jag helt vårfriskt vädringsluckan stå öppen i natt vilket jag bittert ångrade när det var dags att kliva upp.
Dock behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag sitter inne och pluggar hela dagen då.. Inte för att jag pluggat så mycket som jag borde, vilket jag har dåligt samvete över men jag har mest varit inne i alla fall..

Det är bara det att det finns...
alldeles för mycket jag vill göra istället,
alldeles för många underbart härliga människor att träffa,
alldeles för mycket jag gör när jag borde göra något annat,
alldeles för mycket jag måste göra,
alldeles för mycket jag redan skulle gjort och
alldeles på tok för lite tid.

Bäst att jag gör något åt det innan jag snöar in helt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar