torsdag 19 mars 2009

Here we go again!!

Det var bra länge sedan jag bloggade nu, närmare bestämt fyra år sedan men då kallades det självklart inte blogg utan Nätdagbok :) Det började en gång för länge sedan på sajten Nightlife där många följde den spännande Jakten på Konsummyran som tyvärr fladdrade bort i cyberrymden när en server någonstans hos nightlifefolket bestämde sig för att ge upp. Myran gick segrande ur striden, konsum lades ner och jag lärde mig den hårda vägen att alltid spara allt på datorn också...
Senare gick jag över till Livejournal och skrev några år om kärlek, ångest och magnoliaträd. Kanske ligger den ännu kvar därute någonstans...
Så blev det som mode det där med att blogga och plötsligt hade alla något att berätta om på nätet: Skor, olyckor , partyn, prylar, skola, kuddar, hamstrar och whatever..
Som kärringen mot strömmen som jag alltid är så lade jag ner mitt skrivande till förmån för makraméknytning, katalogisering av musik på min hårddisk, tandborsting, pulkaåkning, hångel, kloklippning och mineralvatten men nu så verkar det som att det är dags igen då ;)
Inte för att jag har något vettigt att skriva och berätta om egentligen men om någon skulle känna för att läsa så varsågoda! Håll till godo, Memman is back :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar