söndag 4 december 2011

Hatten, koppen, kulor och flera glas vin..

Oj, det blev helt plötsligt söndag igen, vars tog veckan vägen?? Det sägs ju att tiden går fort när man har roligt och så är det nog mest troligt! I väntan på snön får en roa sig bäst en kan :)

Varje morgon har förgyllts med en klapp från min hemliga nisse och jag vet inte hur det gått till men denna person verkar ha total stenkoll på saker som gör mig glad. Jag hade antagligen inte kunnat göra det bättre själv, inte en chans!!

Den fantastiska monstermuggen låg i klapp nummer två, denna skall jag dricka grönt té ur när jag virkar monster :)

Igår fick jag det godis som absolut ligger på min topp tre över kulinariska gåvor till mänskligheten. Hon eller han som kom på att göra Toblerone med vit choklad skulle ha en stor fet puss på pannan!

Denna gåva värmde min söndagsmorgon. Borde egentligen ta min hemliga nisses råd och lägga mig i badet och ta hand om min stackars bakfulla kropp, jag är visst inte ung längre...

Fortsättning följer, jag har redan plockat fram och klämt på paket nummer fem skall ni tro ;)

Ännu en oväntad nisse dök upp. Mamma har varit i Thailand i två veckor och kom och hälsade på sådär solbränd och dan. Hon hade med sig lite adventsgåvor och en inte så lite färgglad huvudbonad hon köpt till mig därborta i värmen. Terror är fruktansvärt avundsjuk!

Nu skall jag bara komma på när jag skall använda den. Undrar om jag har några skor som matchar...

Tre dagar har följt på varandra med oerhört trevligt samkväm och gott vin, för gott vin.. I torsdags var det brutalmiddag med hjältarna på Rosenborgsgatan. Mycket skratt och god pizza. Således blev även mina knän friskförklarade av innevarande läkare så nu jäklar är jag inte sjukare än vad jag redan visste och jag skall ränna fearless i backarna på Södermalm i vinter.

Fredagen var pysseldag för mig och Sofie, pojkarna spelade dator tillsammans sådär som pojkar gör.
Sofie visade sig vara rena hjärtkorgsmogulen som knåpade ihop flera stycken medan jag kämpade med mina två :) Vi hann även med att inte filta julkulor, skrota ihop andra och apelsiner med nejlikor i så nu luktar det inte bara hund här hemma :)



Så igår var jag, efter en frusen men mysig sväng på Norras Julmarknad, nere hos en av mina fina grannar på lite festligheter. Nog första gången jag givit mig iväg på partaj i snorgröna tofflor :) Trevligt var det och sent blev det vilket resulterat i en viss betongkeps idag. Flera glas vatten på detta så skall det nog bli folk av mig med!

Nu e de kvällen, nya tag i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar