tisdag 13 april 2010

Detta har hänt..

Tänkte jag skulle summera lite händelserna här ute i förorten för att se hur mycket det blir...

Vi har fått en ny granne på gatan. Han har en hund som är ganska tjock och en fru som jag inte vet hur stor hon är. De har skruvat upp saker på fasaden och har vattenskada på en toalett så det kommer hantverkare som kör förbi här då och då.

Polisen var här häromkvällen. Jag vet inte vad de gjorde här men de körde väldigt långsamt och ibland så stannade de, gick ut och lyste med ficklampor. Sedan åkte de härifrån.

Källaren är numera mycket tommare än den varit på mycket länge. Tre gubbar från Prio1 bar i flera timmar i två dagar för att få bort allt som de kanske skulle kunna sälja. Det obscena kakfatet och alla de enormt fula porslinspryttlarna tog de med. Jag undrar vem som kommer ha användning för dem...

De skall gräva i gatan här utanför. Ingen är riktigt säker på varför men gräva skall de och långsamt går det. Förra veckan kom det en kille och sprejade streck på gatan och snöhögarna. Orange på vår sida och slimegrön på andra sidan gatan. Jag såg honom inte men granntanten har tydligen skällt ordentligt på dem varje gång de varit här. Igår målade de dit strecken igen för snöhögarna hade smält så mycket att strecken flyttat sig och idag kom de hit med en stor grävskopa och en kärra med koner på. De bröt upp asfalten utanför hos grannen och parkerade skopan där, sedan åkte de.

Två småtjejer sparkade boll på gatan bredvid grävmaskinen nu på kvällen. Jag har aldrig sett att de sparkat boll på gatan här innan så frågan är varför de gör det nu när det står en grävskopa ivägen och varför de inte sparkar lite längre bort på gatan åt endera hållet så de slipper den?

Vi såg rådjur på isen på älven häromdagen. Fyra stycken. Dagen efter bröt isen och nu är där öppet vatten. Igår såg jag sju sångsvanar på samma ställe, fjolårsungar. Jag har också sett en domherre.

Igår gick vår router sönder. Jag fick fixa så internet fungerade ändå, nu har vi trådlöst internet. Så jag antar att vi numera är någorlunda moderna men hur man ställer om videoklockan från vinter- till sommartid har ingen riktigt listat ut än.

Vi har haft en massa bra väder med sol. Jag kan ha fått lite färg på näsan. Jag läste ut boken jag köpte i Stockholm. Den var lika bra nu som förra gången jag läste den och ännu en gång så känner jag suget efter en bultbräda från Brio!
Jag tror jag skall köpa en sådan någongång...

Det var väl ungefär det..




2 kommentarer:

  1. Hm, kan det vara Naiv.Super. hon läst månntro? =)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Snart dags för ännu en ''Detta har hänt'' väl? :)

    Kram o gonatt!

    SvaraRadera