fredag 3 juli 2009

Supersommar!!

Supersommarlägret börjar lida mot sitt slut och det är med lite sorg i hjärtat som jag lämnar dessa mina troligtvis sista lägerbarn på bussen och tänker tillbaka på den vecka som varit.
Vi har haft alla väder, blivit korade Lägergudar (de bär rosa och har alltid, ALLTID rätt, Sådeså!). Jag har blivit arg på riktigt, jag har blivit glad på riktigt, jag har gråtit, skrattat och svettats. Jag har burit barn, skrikit på barn, badat med barn och paddlat kanot i åskväder, mot bättre vetande bör tilläggas.

Dessutom Breakade de som som små superhjältar i sommarhettan!

















För de som fortfarande inte förstått skillnaden mellan Supersommarläger och Sommarläger:
På Sommarlägret är det bara det lägret som är på gården, ledarna bestämmer i samråd med barnen vilka aktiviteter de vill göra men mycket fokus ligger på gruppen. Supersommarlägret samexisterar med andra läger på gården men här är aktiviteterna i centrum. Idén är att prova lite av allt som gården har att erbjuda under ledning av utbildade instruktörer för att kanske välja ett specialicerat läger nästa gång. Superledarna ansvarar för att hålla ihop gruppen men behöver inte stå för aktiviteterna...

Blev det klart nu?? Äh, fråga igen sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar