fredag 15 maj 2009

Snuvad...

Det här med förkylning är fullkomligt överreklamerat! Jag nyser, snorar, fryser och är tröttare än allt trött... Jag har till och med varit hemma från praktiken idag. Hoppas Murberget klarar sig utan mig en fredag ;)
Fördelen med att vara sjuk när jag är hemma är att mamma har TV4-Science Fiction, heldag med Star Trek med andra ord. Det är trevligt att äntligen återbekanta sig med gamle hedersknyffeln Kirk och hans merry men.
Det är sannerligen pojkarna och flickorna att lita på, dramatiskt ljussatt, teatraliska rörelser och filosofiskt intressanta plotter ackompanjerat av allsköns futuriska pip och blippljud. Och, då har jag inte ens börjat med de kulörta polyesterfodralen till uniformer de har. De som står emot allt och är bättre att skydda människokroppen mot all kosmisk oreda än vad NASA någonsin kunnat drömma om med sina rymdkonserver, så är de snygga också..



Helt fantastiskt underbart!




Terror ser frågande på mig: "Vad var det för fel på Top Model egentligen, hörru!? No fair!"

2 kommentarer:

  1. Hi there! Just browsing around and saw your blog and a Star Trek photo from the old TV series. Are you a fan?

    SvaraRadera
  2. Åhh, söthunden! DEt där fotot skulle du kunna sälja som vykort eller nåt det är helt perfekt!

    SvaraRadera